NRC geeft iPads weg bij een abonnement op NRC Handelsblad en NRC Next. Vrijdag 5 november zette Vincent Everts een interview op youtube waarin Han Menno Depeweg, uitgever van NRC.nl, vertelt over de nieuwe digitale strategie van de Rotterdamse krant.
Bij een tweejarig abonnement op NRC Handelsblad (39,95 per maand) of NRC Next (34,95 per maand) krijg je vanaf volgende week een gratis iPad. Het plan van NRC is ‘veel bezoek creëren’ op de website, waarna lezers op een iPad of een andere tablet-PC de achtergronden willen lezen. ,,De snelle duiding is advertenties en is gratis, de achtergronden moet je voor betalen”, aldus Depeweg. Op 14 december lanceert NRC zijn zogeheten ‘NuPlus’: Nieuws met duiding op internet.
Volgens Depeweg draait NRC momenteel nog verlies op zijn digitale activiteiten, maar de doelstelling voor 2011 is ambitieus. ,,Volgend jaar zijn we break-even”, zegt Depeweg. ,,Dat is een uitdaging.” En alsof dat nog niet genoeg is, wil NRC zijn bezoekersaantal verdubbelen. Voor NRC betekent dat 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand.
Hieronder het complete interview. Lees ook het artikel over de opbrengsten en kosten op internet.